onsdag 28 oktober 2009

resfeber och baconfeber och lite politik

Ja nu är det inte länge kvar tills resan går av stapeln till Kambodja och Vietnam.
I morgon kväll befinner vi oss på Rest and Fly på Arlanda och fredag morgon kl 06.20(Oj oj)
går planet till Amsterdam osv.

Resfebern har infunnit sig ordentligt men jag har inte fått baconfeber i alla fall,
jag har ju vaccinerat mig tack och lov.

Har packat det mesta nu, måste bara kolla att allt finns med för femtielfte gången.

Socialdemokraterna har börjat sin kongress halleluja och nu ska dom
satsa på jobben hör och häpna. Det har man aldrig hört förr nej nej.´
Jag trodde dom satsade på bidrag och sjukskrivningar, men där har jag nog fel.
Den nuvarande regeringen bidrar till ökade klassskillnader säger Mona,dom rika blir rika och
dom fattiga fattigare.
Men vi som är i mitten vi har faktiskt fått mera pengar i börsen de senaste åren och
det är väl helt fel förstås. Vi har ju tidigare trots högskoleutbildning och felvalt yrke(kvinnoyrke i vården)
aldrig , aldrig fått några pengar att räkna med. Men vi har varit dumma nog att rösta
på vänstern och socialdemokraterna under alla år och vad har vi fått för det.
Ingenting. Dvs vi kvinnor är förlorare hela tiden, oavsett vilken regering vi har och
att socialdemokrater och vänstern är feminister det har inte hjälpt oss, för det är
bara ord ord ord.
Nej aldrig mera sosse det säger jag då verkligen. Önskar bara att jag insett det tidigare i mitt liv.
Godnatt

Inga kommentarer: