torsdag 7 mars 2013

DAGEN IDAG

Dagen idag.
Det här skrev jag i måndags men publicerade inte då, så nu blir det som det blir.

Läste ett motto som tydligen P-O Enquist  står för: En dag ska vi alla dö, alla
andra dagar ska vi leva. Enkelt eller hur?


Livet rullar på, sedan mitt senaste inlägg har jag hunnit få barnbarn och varit till
Australien och träffat barnbarnet, den underbara Indigo, sötaste babyn i hela världen.
Längtar efter henne hela tiden.....Många tusen mil bort och en resa som tar evigheters evighet....

Aktuella ämnen att diskutera nu är hästkött och melodifestivalen.
Och i Melodifestivalen är det bara karlar eller killar som går vidare.
Vad betyder det? Finns det inga duktiga tjejer? Mitt feministiska hjärta blöder........

I morgon är det internationella kvinnodagen 8 mars. Hur den ska firas för mig är en öppen fråga, det borde vara kvinnodag oftare, alla de övriga dagarna på året är ju mansdagar!

Stå på er alla tjejer och kvinnor, ni kan och vågar ta plats!!


Inga kommentarer: